Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VE

Podle článků na Novinkách tak lidi věděli do čeho jdou. (Osobně bych dokonce ani neplatila za byt který se ještě ani nestaví). Babiš jim prý plánuje něco kompenzovat z našich daní. Nevím, jestli bych se u něj neměla hlásit o částku, kterou jsem prodělala na akciích když to byla podobná moje hloupost?

7 0
možnosti
Foto

Paní Veroniko, velmi často se platí záloha ještě před započetím výstavby a pak, podle etap, se platí dále až k dokončení bytu.

A jedna "veselá hypotéční příhoda z Česka". Na část ceny bytu jsme si vzali hypotéku. Byt byl postaven a mělo dojít k předání klíčů, ale ouha, ve hypoteční smlouvě byl paragraf, který jsme přehlédli:

"Poslední splátka bude vyplacena po vkladu do katastru". Ale developer řekl, že byt vloží do katastru až bude mít tu poslední splátku.

A tak jsem vymetl konta, něco si půjčil a asi 120.000,- Kč jsem v hotovosti vložil na konto developera.

Tím se věc odblokovala, my dostali klíče a sjednaný kamarád Robert mohl stavět kuchyň. A jakmile hypoteční banka zaplatila, developer nám těch 120.000 vrátil.

0 0
možnosti
Foto

H73a23n16a 35V17l81k96o66v42á

25. 7. 2018 13:47

S ohledem na "poctivce" si dovoluji překopírovat to k čemu jsem za dnešní dopoledne došla

Když si tak shrnu selským rozumem informace co jsem během dneška (i z minulosti díky odkazům diskutérů) přečetla, vychází mi toto:

H system vybíral od klientů peníze jako půjčku kterou měl splatit konkrétními byty.

Když těch klientů bylo kolem 1000 zastavil stavby a byl na něj vyhlášen konkurz...

Potom se zformovaly skupiny těch jejichž byty již byly rozestavěny. Většina z nich se dohodla s konkurzním správcem, prvním i druhým, o vypořádání.

(o nějakém spravedlivém v tomto konkrétním případě jsem psala níže v diskusi)

Družstvo Svatopluk bylo spoluzaloženo panem Smetkou, jedním ze spolumajiteů H systemu a tak mělo zřejmě v tom "vypořádání" nějaký "nadstandard". Jeho dva zastupitelé byly odsouzeni za vyvádění majetku z konkurzní podstaty.....

A na nějaké dohodě s druhým správcem nemělo moc zájem....

2 0
možnosti
Foto

Ono to nebylo přesně tak, Hano. Nejednalo se o půjčku, ale o jakési "vzájemně výpomocné spoření na bydlení".

Princip byl asi ten, že všichni spoří a někdo (ten, kdo spoří nejlépe?) dostane byt nebo dům jako první, atd.

Já ty stanovy četl, ale je to už čtvrt století. Na první pohled to bylo velmi lákavé a taky na to hodně lidí skočilo.

0 0
možnosti
Foto

J84a48k49u91b 44R16o62t56h

25. 7. 2018 13:33

Právě jste dokonale ukázal, proč je referendum nebezpečná zhovadilost.;-O

8 1
možnosti
  • Počet článků 111
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 471x
Původně elektroinženýr, výzkumník, dnes něco mezi šedesáti a sto lety, Záliby: vodní sporty, běžky, joga, komentování událostí doma i v zahraniční spíše nevážně, Znalost angličtiny, němčiny, ruštiny a latiny.

Seznam rubrik