Zázrak ? Dokonale nasvícený sen!

Po otevření  očí může dojít k oslnění denním světlem. Zažil jsem  přesně opačný jev. Ve spánku jsem byl oslněn jasným žlutým světlem, po otevření očí mě obklopilo noční šero.

Po otevření  očí může dojít k oslnění denním světlem. Zažil jsem  přesně opačný jev. Ve spánku jsem byl oslněn jasným žlutým světlem, po otevření očí mě obklopilo noční šero.

Stalo se tak ve chvíli, kdy už jsem se probouzel, ale nechtěl být připraven o poslední dějství  příjemného snu. Zdálo se mi o nedávno zesnulé manželce. Trochu mi nesedělo, že se ke mně naklání z místa, kde obvykle stává knihovna. Uvědomil jsem si, že stále ještě spím a sním. Překvapil mě vysoký jas vidiny, začal jsem pátrat po detailech:  jemné chloupky pod mateřským znaménkem, mírně ironický a zároveň konejšivý pohled, dokonalá podoba.  Dosud jsem netušil, že lidská paměť je schopna zachovat a zobrazit  tak  značný objem překvapivě přesných informací.

Otevřel jsem oči. V nočním šeru jsem rozeznal knihovnu na svém místě, po snu nezůstal ani matný záblesk. Celá ta neobvyklá událost  byla zřejmě následkem psychické zátěže po ztrátě blízkého, vlastně nejbližšího člověka. 

 Ve starověku i mnohem později, místy možná až dodnes, by účastník podobného happeningu podlehl  přesvědčení, že se stal svědkem zázraku.  Jasnou vidinu zřejmě zažil římský občan  izraelského původu, jistý Saul, v Česku známější jako Šavel. Byl přesvědčeným stoupencem  farizejské sekty, měl na svědomí život   Štěpána, prvního křesťanského mučedníka, jehož svátek dodnes slavíme 26. prosince.

Saul (Šavel)  jednoho krásného  dne na cestě omdlel a měl nezvykle jasný sen. Zdál se mu Kristus, který ho pověřil obtížným úkolem, rozšířit křesťanství do celého světa, tehdy do celého Římského impéria.  Do té doby Kristus uvažoval jen o spáse lidu z Judee. Dokonce, jak se můžeme dočíst v ekumenickém překladu Bible, odmítl pomoci jisté ženě ze Samary, neměla správný židovský původ.

Saul poslechl, přijal křesťanství , změnil své jméno na Paulus  (Malý), česky Pavel a pustil se do práce. Cestoval, kázal, psal jednu epištolu za druhou, se svým posláním uspěl a dokonce se mu splnilo zbožné přání stát se mučedníkem.

Také Muhamad (česky Mohamed) se snažil přivodit zázrak.  Meditoval v jeskyni tak dlouho až přišel ten kýžený božský sen, i stal se prorokem Alláha.

Po novém prorokovi zatím není mediální poptávka. Na Zemi se děje spousta  senzačních věcí. Případný současný prorok by vypadal jako břídil. pokud by na to šel postaru. Naštěstí je tu více příležitostí než v minulosti. Místo mosazné klenby nebeské, z níž se čerti, antikrist a jiná verbež  dala svrhávat jedině na Zem, tu máme blízký a vzdálený vesmír, miliardy galaxií, bohatý výběr černých děr, temnou energii i temnou hmotu, neutrina,  výbuchy nov a supernov, zkrátka tam všude může alokovat své nadpřirozené vize geniální prorok či vychytralý šarlatán.

Nelze ovšem vyloučit, že se najde i poctivý prorok starého střihu.  V Evropě ještě existují země, kde by mohl prorazit.  Žádné velké pozdvižení  by z toho nebylo, někde na venkově na louce by postavili velesochu Spasitele, jako například v Polsku.

 

Autor: Václav Vít | neděle 21.5.2017 10:14 | karma článku: 6,97 | přečteno: 186x
  • Další články autora

Václav Vít

Kdo může za tornádo Masaryk

25.6.2021 v 12:28 | Karma: 14,46

Václav Vít

Pročučkne si Miloš Joea?

5.5.2021 v 14:10 | Karma: 19,17

Václav Vít

Gardo, do boje!

11.4.2021 v 10:02 | Karma: 7,47

Václav Vít

Navalného úder

21.12.2020 v 17:45 | Karma: 24,67

Václav Vít

Koronavirus? Nejen.

10.12.2020 v 13:00 | Karma: 4,99

Václav Vít

Otravné kejhání kačera Donalda

10.11.2020 v 13:26 | Karma: 11,44

Václav Vít

Na Česko-Rakouské hranici pohoda

3.11.2020 v 17:10 | Karma: 9,17

Václav Vít

Náš Dvacátý osmý říjen 1918

28.10.2020 v 10:17 | Karma: 6,35

Václav Vít

Češi a Čečenci!

19.10.2020 v 10:08 | Karma: 7,03

Václav Vít

Nebe, peklo ráj, kam se duše daj?

26.9.2020 v 15:35 | Karma: 5,22

Václav Vít

Hrst zaručených fake news.

10.9.2020 v 9:11 | Karma: 11,76

Václav Vít

V islamistické škole.

5.9.2020 v 9:57 | Karma: 13,90

Václav Vít

Novičok na stráži míru.

3.9.2020 v 17:16 | Karma: 23,82
  • Počet článků 111
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 476x
Původně elektroinženýr, výzkumník, dnes něco mezi šedesáti a sto lety, Záliby: vodní sporty, běžky, joga, komentování událostí doma i v zahraniční spíše nevážně, Znalost angličtiny, němčiny, ruštiny a latiny.

Seznam rubrik